Disclaimer

Saya merupakan seorang ejen yang berdaftar dengan Syarikat Prudential Assurance Malaysia Berhad. Semua info di dalam website ini adalah pandangan peribadi saya dan tidak mewakili pandangan pihak Prudential secara rasmi.



Wednesday, March 11, 2009

pangkor v3.0 [part I]

mlm tu tido lewat sal update blog..
kol 4.30 aku da tersedar..
tepat kol 5 ipin kol

ipin: helo
dude: emm (nada mamai)
ipin: ko da bgn ke
dude: emm (nada mamai lagi)
ipin: aku da smpi mana tak tau la ni..tp aku baru je pas tukar bas..

(aku agak ni mesti kat teluk intan..bas2 yg menghala ke perak, memang akan tukar passenger suka sama suka kat sini..maybe untuk senang menuju satu tmpt je kot..besenye aktiviti ni hanyalah untuk trip belah mlm je..tak penah lagi aku nek trip belah siang)

ipin: aku nk turun mana ni?manjung ke lumut?
dude: emm ko turun lumut..pastu ko p carik masjid.dekat je dgn bas stand lumut tu.ko tny kt orgla..
ipin: ok roger.

aku tak terus bangun g..
da kol 5 lebih baru aku start bersiap..
kol 6.30 aku smpi kat masjid lumut..
imam tak bes lagi baca doa..g cimb sat..
patah balik p masjid tgk jemaah da start kuar..
aku carik kelibat ipin..
haha.still stylo lama lagi..rambut panjang walopon dia seorang guru disiplin
aku kuar dari kete biar dia nmpak aku..
bkn pe..dia tak kenal kete aku sebab tak tau aku da angkat kete..wahaha

ipin tetap maintain cam ipin..tak berubah jadi upin pon..
da dekat 8 bln aku tak jumpe dia sejak aku pindah dari jb dulu..
terharu aku bile aku hulur tgn nk salam, ipin peluk aku..sades.

aku suruh derang bersiap n mandi2 dulu kat mesjid sblm p sapan..
bkn pe..nk tgu mandi kat pangkor kang, mau lari awex comey kat atas feri tu kang bile terhidu bau derang..hahaha

masa lepak kat kedai sapan, aku da rasa something coz tgk ramai sgt Indian nk p pangkor..
kalo pakai pakaian bercuti takpe.. ni siap pakai pakaian tradisi lagi..pakai sari lagi..
ermm..kitorg mula la pikir arini ari pe ek..nk kata thaipusam, baru je lepas sebulan arituh..
seigat aku last aku p pangkor ari ahad gak, tapi takde arr bapak seramai arinih..

pas sapan, p jeti beli tiket...tu diaaaaa...
dalam seratus org yg ada, aku rasa 90 org india..
memang sure ramai la..
aku da mcm rasa tgah tgu nk smbut thaipusam dah..

+smbg lg nnti+

2 comments:

  1. hahaha..
    kena sabar dik oi..
    tgu part II okiesssss ;)

    ReplyDelete