Disclaimer

Saya merupakan seorang ejen yang berdaftar dengan Syarikat Prudential Assurance Malaysia Berhad. Semua info di dalam website ini adalah pandangan peribadi saya dan tidak mewakili pandangan pihak Prudential secara rasmi.



Friday, April 10, 2009

10 april = 12 entry


ah.
nampak sangat aku ketandusan idea..

aku baru sahaja balik dari main futsal.
letih beb sebab minggu ni je dah 2 mlm aku main.
standard seminggu sekali sahaja.

walau pon tiada idea konkrit, aku berazam untuk menekan butang 'New Entry' dengan machonya.

well.
hari ini aku rasa adalah hari 'suka' aku.
banyak perkara2 yang menyenangkan hatiku berlaku hari ini.
tidak seperti semalam
yang mana aku banyak berduka atas kematian mengejut rakan sekerja ku..
sangat mengejut ok!
pada petang hari terakhir beliau, kami bersama-sama bermesyuarat seperti biasa.
aku masih ingat lagi ayat terakhir yang diungkapkan arwah padaku..
"reciproating pump ni macam piston kan?"
hmm.sedihnya hatiku..

tak dapat kubayangkan bagaimana perasaan keluarga beliau
terutama isterinya..
ceritanya begini..

dalam lebih kurang pukul 3 pagi,
arwah mengadu sakit perut pada isterinya..
lantas mereka ke klinik panel yang berdekatan..
setelah mengambil ubat gastrik, mereka memandu pulang..
oleh kerana masih tidak dapat menahan sakit..
mereka berpatah balik semula menuju ke hospital..
dan ketika itulah arwah menghembuskan nafasnya yang terakhir..
beliau mati dalam perjalanan ke hospital..

mengikut kata seorang rakan opisku yang kebetulan berada diluar ketika itu..
dia pelik melihat kereta milik arwah kehulu kehilir..
sangat kasihan mereka..
tentu mereka bersusah payahan ingin pergi ke hospital waktu itu..
al-Fatihah untuk beliau dan semoga rohnya dicucuri rahmat-Nya..

+++

ok.
kenapa aku gembira hari ini?

1. aku ada seorang rakan seopis yang 'power' yang bisa membantu aku
dalam hal-hal berkaitan kerja..
terubat hatiku jika dibandingkan dengan juniornya,
budak yang tak tahu apa-apa dan malas belajar itu..


2. kami semakin 'rapat'..
siapa lagi kalau bukan dengan gadis kek chocolate itu..;)
cian dia..
rakan baiknya baru sahaja kematian ibunya..
mengadu kesedihan, dia padaku..


3. di kaunter futsal tadi...

"abang dah kawin belum?"
"belum.kenapa?"
"abang ingat tak hari tu abang booking futsal dengan seorang amoi..
"haa ingat!.kenapa?"
"joanne nama dia..
dia suruh tanya abang dah kahwin ke belum..
dia kata abang handsome.."

"err.ha?apa?err..
nape?dia nak suruh abang ajak dia keluar ke?hehe"


ok.aku terus blah..
aku kan penyegan and pemalu orangnye.huhu
kena jual mahal sikit..

patutla hari tu masa aku booking futsal,
si joanne ni tak habis-habis asyik dongak ke atas..
kot ye pun nak tulis no phone aku, tulis jelah..
bukan kat muka aku ada no phone aku pun..
si joanne ni orangnye kecil molek juga.hehe

naluri buaya ku menduga..
dia hanya ada kategori 'comel' sahaja..
tiada ayu.
tiada sopan.
kan dia AMOI.
memanglah.

+++

mari layan ini clip



+sedikit ruang untukku bernafas+

10 comments:

  1. tiba2 teringin kek coklat.... :P lol

    ReplyDelete
  2. wah..kne puji hensem dpn2 tuh..heheh

    ReplyDelete
  3. tu la pasal.
    terkesima pakcik tadi..
    in fact, tak ensem mana pun..haha

    ReplyDelete
  4. err.
    terlupe tice.
    terkesima = keadaan di mana diri gagal memberi respon yang baik ke atas persekitaran.. :(

    ReplyDelete
  5. hensemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm tuh.

    ReplyDelete
  6. mst kembang gile kan waktu
    org puji dpn2 tuh ..

    ReplyDelete
  7. aisya ~ tak poonnnnnnnnnnnnnnnnnn
    anis ~ terkesima tanpa kembang je
    luffy ~ superior ke?hoho

    ReplyDelete