Disclaimer

Saya merupakan seorang ejen yang berdaftar dengan Syarikat Prudential Assurance Malaysia Berhad. Semua info di dalam website ini adalah pandangan peribadi saya dan tidak mewakili pandangan pihak Prudential secara rasmi.



Monday, April 6, 2009

aku seorang blogger 'muda' - barangkali



salam..

aku perhati.
aku baca.
aku redah.

aku senyum sinis.
siapalah aku.

sape yang tulis blog?
sape yang tidak tulis blog?

kenapa aku menulis blog?

kesimpulan mini aku.
adakah mereka yang menulis blog ialah mereka yang:


tiada life??

suka bercerita??

suka berkongsi pengalaman??

banyak masa terluang??

tak banyak kerja kat opis??

tak ada eseimen nak buat??

banyak masa terluang di rumah??

tidak suka melepak diluar??


ada juga yang melepak diluar dan juga memblog.
barangkali.

atau pun

suka menambah pendapatan sampingan??

tidak ramai.
kebanyakan tidak serius untuk itu.
tapi mungkin aku belum jumpa.
barangkali.

mengiklankan produk/perniagaan??

ada juga.
itu bagus.

mencurahkan perasaan seperti aku??


haha.
marah ada.
jiwang jiwung pun ada.
blurr macam sekarang pun ada.

aku senyum sinis.
siapalah aku.
aku masih baru disini.
maafkan aku.

+++

memblog boleh tambah kawan?
menambah kawan maya itu benar.
biarlah ia kekal dimaya,
lagi seronok rasanya.

jika sudah bertukar ym or hp no.
lain rasanya.
sudah tiada thrill barangkali.
barangkali.
aku hanya menduga.
maafkan aku.

tapi aku pernah terbaca,
dari blog turun ke hati
meraka sudah berkahwin pun..
itu tidak mustahil.
itu jodoh mereka.

+++

blog yang merepek meraban tetapi berilmiah
atau pun
blog yang ada unsur2 jenaka
ramai pemolo setia.
blog dia sentiasa membuat ku ketawa.
tahniah dan terima kasih.
sila 'Open Link in New Tab' sekarang!!

aku ada seorang pemolo setia.
iya.
awak.
jangan tengok belakang lagi.
awaklah orangnya anis.

hahaha.
terima kasih kerana:
awak datang,
awak tengok
dan
awak komen..

terima kasih.
terima kasih.
terima kasih..

tapi saya bagi amaran keras!!

saya tidak menyediakan skema jawapan
untuk soalan2 test/final awak di blog ini.

ini kerana saya memang tiada scandal
dengan lecturer2 MMU yang ayu-sopan-comel itu.
barangkali.

percayalah padaku.

+++

aku malas nak google.
mencari jawapan utuk persoalan tadi.

akibatnya aku menjadi jahil.
maka terhasillah en3 ini.
wah.
ada baiknya juga menjadi jahil ini ya.
hahaha.

tetapi ingat ya tuan2 yang mulia..
adalah menjadi kesalahan yang amat besar jika anda:

'tidak tahu yang anda itu tidak tahu'

marilah kita sama2 menuntut ilmu.

aku masih baru disini.
maafkan aku jika aku mengusik hati kalian.
tidak tahu bila mampu ketemu lagi.

memohon maaf.
mengundur diri.


+barangkali+


11 comments:

  1. hahaa..
    blog uncle mmg sengal mengal .

    anis x polo blog incik Ok ..
    hahaaa...
    sekadar membaca ...
    mengisi masa terluang ..
    sbb anis spesies yg x suka lepak d luar .
    yahh.. anis nerd ( prsn nerd ..hahaa)

    ReplyDelete
  2. perasaanku tentang komenmu..
    mu = readers..hehehe

    1. sangat saspen aka berdebar2 jika mereka menista aku seperti suatu ketika dulu..

    perasaanku tentang komenmu..
    mu = anis..
    ..sangat risau juga jika tersalah wat en3..

    oh ya benar.
    kamu bukanlah registered follower...
    but, not so silent follower..

    ReplyDelete
  3. salam perkenanalan... oh kawan anis ;p

    ReplyDelete
  4. hahaa..
    tersalah wat n3 ??
    kenapa ye ...

    anis x suka follow blog org ..
    hahaa

    ReplyDelete
  5. haha.
    ko tengok anis. raja blog aka luffy da komen kat blog aku..
    segan sehh..

    tersalah wat en3 = en3 mengguris hati kamu.
    tak berapa pandai nak jaga hati org..
    tapi kalo hati monyet tu maybe boleh kot..

    ReplyDelete
  6. salam perkenalan juga kepada kamu si atuk sara..

    p/s: jom kawenkan cucu kita?cucuku bernama Adam...adam adrian..

    ReplyDelete
  7. uncle luffy ..
    ada org begitu terharu ...
    kamu komen d blog nya ..

    sapa lak srh jaga hati anis ..
    type je la apa yg incik suka

    ReplyDelete
  8. anis x tau guna follower tu...

    kena terangkan kat dia tu...

    banyak guna bila follow blog org

    ReplyDelete
  9. ok boss!!
    nanti aku p kuliahkan dak kecik tuh..
    ekeke

    ReplyDelete
  10. uncle .. kuang asam ..
    anis x polo sbb nnt ..
    org yg anis polo tu..
    rasa terlebih d hargai lak ..
    anis polo private jew..

    ReplyDelete
  11. hahah.
    tak bley blah betol alasan anis itu..

    bukan kena bayar pun kalo jadi polower

    ReplyDelete