Disclaimer

Saya merupakan seorang ejen yang berdaftar dengan Syarikat Prudential Assurance Malaysia Berhad. Semua info di dalam website ini adalah pandangan peribadi saya dan tidak mewakili pandangan pihak Prudential secara rasmi.



Tuesday, April 7, 2009

Blind date pada hari ke-10


++++

Salam.
Takdela blind sangat aku rasakan.

Tak sampai seminit yang lepas,
aku baru sahaja bertemu dengan
'Gadis Kek Chocolate Sedap' itu..

Terkesima aku.
Hingga hampir2 aku tersungkur di muka pintu recep.
Adoiyai..
Ok.
Aku nak makan dulu nanti bercerita lagi yah!

++++

ok.
ceritanya begini.
aku terpaksa tolong fara amek nasik kat recep arini..
selalunye aku malas berbuat demikian
sebab aku pasti akan tersua dengan
gadis-kek-chocolate-sedap di situ..
aku segan.
wak segan (bunyi 'volkswagon')

so aku pun berjanji dengan si dia untuk ketemu di sana kelak..
bajet berani sangat..

11.54am.
tapi fara da ajak p recep..
mak ai! aweynyer..??
nak taknak aku terpaksa polo je dia..

masih awal.
so aku agak sidia mungkin belum sampai lagi kot.

swipe kad.
tolak pintu.
mata tengok keliling(kecuali kaunter) cari dia..
tak nampak pun?
dimana kau sayang?hoho

tengok kaunter..
nah!
ada satu gadis comel sedang duduk di sebelah mimi si recep..
otak memproses memori.
adakah itu dia?
otak sudah gagal berfungsi sebab semua tenaga ditujukan ke arah mata.
mataku bertemu matanya

otak masih berfikir, tapi kaki tetap melangkah menuju kaunter..
aku terus terkesima..
akibatnya kakiku tersadung karpet di lantai..
aku hampir tersungkur di hadapan kaunter..

dengan rasa amat segan, aku belok kearah fara
yang sudah menutup2 muka menahan ketawa.

cis kau karpet.
jaki betul dengan pakcikmu yang sedang berasmara mata ini..

terus terbatal niat aku nak mengayat
gadis-kek-chocolate-sedap itu..
aku lepak sebelah fara je..

tapi dapat juga aku tegur dia gitu2 je tadi..
aku malu sebenarnye kat dia..

dan...

"thanks 4 ur smile tadi :)"
...

lantas aku melayan lagu ini..




+thanks+

5 comments:

  1. tersungkur ??
    hahaa..
    gila ahhh..

    ReplyDelete
  2. anis ~ hampir nak terjatuh kerana ku terkesima bila mata bertentang mata..chewahh

    ezal ~ tak blind sangat..just rabun ayam jek

    ReplyDelete
  3. awek tu kalau ko tak sudi... ramai lg sudi ;p

    ReplyDelete
  4. eh bukan mcm tu bro..
    aku terkesima sebab ke'ayu-sopan-comel'annye.
    hohoho

    ReplyDelete