Disclaimer

Saya merupakan seorang ejen yang berdaftar dengan Syarikat Prudential Assurance Malaysia Berhad. Semua info di dalam website ini adalah pandangan peribadi saya dan tidak mewakili pandangan pihak Prudential secara rasmi.



Friday, May 15, 2009

tok nDak dan aku

sambil keluar dari masjid,
aku sapa tok ndak yang berjalan di hadapan aku..
aku khabarkan kepadanya yang member aku menjemputnya sama ke majlis perkahwinan beliau di teluk intan..
tok ndak nyatakan kebusyannye dan mungkin tak dapat menghadiri ke majlis tersebut..

dan tetibe..

"ko dengan budak kg dxxxxxx tu pe cite?"


sambil mata merenung tepat ke arah aku..huhu seramnye..;(

"eh?..."


aku bukan buat2 terkejut. tapi aku memang terkejut sebab sebelum2 ni takde pulak dia nak tanya ke hape.aku ingat dia sudah lupa peristiwa 2 minggu lepas.

"abis dia cakap kat saya, kau cerita kau jumpe saya semua.."


aku da tak tahu nak cakap apa..aku bantai jela jawab nie..

"ermm.. just kawan kerja je tok"


dia renung aku lagi..macam tak puas hati dengan jawapan aku..

"kau jangan main2, dia cucu saya tu.."

aduila..amaran ke nieee..takutnyer..;(

"iyee...saya tahu..hehe"

aku buat2 ketawa kecil sebab nak hilangkan kegusaran dihati..
sambil tu aku buat alasan nak balik dah.


"oklah tok, saya balik dulu la ye.."

"eh tak minum dulu ke?"

"takpelah tok. dah kenyanglah.."

huhu.
iye.
ini adalah satu lagi PETUNJUK..
dan sekarang otakku sedang ligat memikirkan apakah maksud tersirat dan tersurat dari dialog pendek itu tadi..
semua ini terjadi secara kebetulan.
dan aku tak sangka langsung dia boleh nak tanya kat aku pasal nie arini...
aku ingat dia lupe dah..


Ya Allah..bantulah hambamu ini ke jalan yang lurus, ke jalan orang2 yang kau redhai ya Allah..

11 comments:

  1. sudah tahap serius tu.be strong lah dude.kalau nak cucu tok ndak,kena berani...xkn mau kiciwa kot?chaiyok2..

    p/s:kami(teman blogger)mendoakn yg terbaik.=)

    ReplyDelete
  2. mana boleh lupa muka bakal cucu-menantu..mesti ade jalannye nanti ;)

    ReplyDelete
  3. masuk minang terus.. cakap banyak x gune..!

    ReplyDelete
  4. btl2..
    satu langkah ke depan.
    sila abeskan rukun nikah
    b4 jumpa tok ndak nnt.

    ReplyDelete
  5. hahaaha...komen anis takleh blah =p

    ReplyDelete
  6. dia nak suruh jaga cucu dia baik2 la maksudnya tu...hehe

    ReplyDelete
  7. wah...
    kalau dah sampai ke telinga atuk...
    insyaAllah ON tu...

    kami doakan dr sini...
    kamu yang usaha...
    :) winkwink

    TOK dah OK...
    Gadis KC dah OK kot sampai citer2x kat atuk dia...
    Kamu OK ke???
    Sekali melangkah...
    No turning back tau.. :P

    ReplyDelete
  8. oh dia dah bagi greenlight tuh :D

    ReplyDelete
  9. bravo...
    kau dah banyak langkah meninggalkan aku ni.

    ReplyDelete
  10. reen,
    i am strong reen..strong enough to win her heart..;p
    thanks for the doa..;)

    mili,
    'jalan'? yess..aku pun mencari2 nya..

    luffy,
    i just try to 'improve' myself..day by day..

    wawa,
    takpe.bawok bersabor..jangan gelojoh...;p

    anis,
    tok ndak takkan tanya tu..dia pernah ckp kat aku dulu..huhu..dia akan tanya menda lain yg ko gila takkan expect langsung..gemuruh tak?

    akmar,
    haha..komen ko n komen anis pon takley blah...;p

    life,
    "ok tok..saya janji tak main2..saya janji jaga dia baik2 ye...:)"
    gitu?..;p

    kasih,
    thanks for the doa..
    aku tersangat OK!
    yesss, i'll just move forward from now on.
    no turning back!

    belle,
    is it?
    harap2nye lah..;)

    ipp,
    our 'path' is different man..

    ReplyDelete