Disclaimer

Saya merupakan seorang ejen yang berdaftar dengan Syarikat Prudential Assurance Malaysia Berhad. Semua info di dalam website ini adalah pandangan peribadi saya dan tidak mewakili pandangan pihak Prudential secara rasmi.



Tuesday, June 16, 2009

ok, aku tak perlu sape2 pun untuk teman aku p jumpe bakal pak mertuaku yang peramah itu for the first time...;)

hohoho...
ptg semalam lepas pulang dari kerja,
aku telah ke rumah beliau untuk kali ke-3 secara kasarnya...

tujuanku hanya satu iaitu meminta keizinan dari abahnya untuk membawa pulang atau lebih tepat lagi menumpangkan si GKC yang ingin ke JB melawat kawan dan mak angkatnya pada bulan hadapan..
alang2 sudah sampai ke JB, aku berkira2 untuk membawa beliau melawat ke kg halamanku...

------------------------------------------------

syukur..tiada halangan dari pihak keluarganya..
namun, perkara ini belum pasti lagi..
abah, (ececeh.da panggil abah tu...;p) suruh aku confirm sendiri dengan beliau..
jika si GKC sudi, okaylah...
tapi kalau dia tak sudi, aku tak berhak memaksa hatinya...
biarkanlah masa dan takdir yang menentukan..
aku hanya berserah pada-Nya agar 'kami ditunjuki jalan2 yang lurus' sahaja...
insyaAllah...;)

aku pasti aku akan menjadi orang paling gembira di dunia jika berjaya membawa pulang GKC ke kg halaman ku...huhu..

-----------------------------------------------

ni kali pertama aku berjumpa dengan abahnya...
aku sangat terkejut oleh keramahan yang beliau tunjukkan okay..
baru 1st time jumpe tapi dia layan aku macam member dia sendiri..
ajak bisnes lah, ajak main badminton lah, ajak turun ke sungai mengail lah...huiyo...aku pun tak sangka beb...korang percaya tak?;p...
sayang abah sangat!!!...hehehehe

yang paling aku tak boleh blah, dia soh aku rajin2la datang umah dia selalu..
lepak petang2 pas keje or weekend bila tak keje..
bukan aku taknak or tak berminat..
tapiiiiiiiiiiiii...
mahu mati kena tikam dengan GKC kalau aku buat macam tuh...
respek beb..
hati dia kena jaga jugak..
itupon aku datang semalam tanpa restu dari dia...
hohoho..
maafkan abang ye sayang?...;-l


adik2nya pun begitu mesra denganku..

keletah aina yang baru berusia 2 tahun setengah membuatkan aku sentiasa risau...
beliau sangat aktif..berlari ke sana ke mari...
dan sekali sekala beliau berlari dan menjatuhkan badannya padaku seperti ingin bermanja gitu...
kulihat dia mempunyai ciri2 seperti GKC apabila besar nanti kot...;p

dan kepetahan fateha (8 tahun) membuatkan aku tersenyum...
sangat petah 'bakal adik iparku' ini berkata2...
dan lagi satu yang menarik mengenai dia ialah, kecil2 lagi dah pandai melaram..hohoho...


p/s: nanti aku sambung balik pas main futsal k...

ok aku sambung balik..
hahaha.awal2 lagi da ada 5 kumen2 cumel dari follower2 yang cumel2 gak....
tatahan absy awal2 lagi dah kumen tu..
aku tahu niat ko nak jumpe dgn GKC kan?hohoho..tengokla nanti kalo ada rezeki ye bro..

apa ye aku nak cite lagi?
oh ye aku nak jawab soklan anis tu..
budak nih bahaya tol..soklan2 maut je tersembul dari minda dia..

sebenarnye aku plan nak ajak adik aku yang kat KL tu balik sekali kalau semuanya ikut plan..
so takdela kami berdua je ye tak..;p

18 comments:

  1. macam haram jer perasan...wakakakaka..

    tapi elok ler bawak jumpe mak ayah masing-masing, biar mereka tahu kita berkawan dengan siapa

    datang jb singgah PG yer, aku nak kek coklat pree banyak2, baru aku kasik restu

    kalu tak, tak merasa ler hadiah oven di hari perkahwinan ko nanti..huahuahua..

    ReplyDelete
  2. tak lama lagi kad jemputan sampai la no kat seberang jaya kan2?? ;)

    ReplyDelete
  3. yes ..
    nasi minyak jgn lupa pos ye .
    kad jemput kawen pon kena bg gak ..

    incik .
    perak JB jauh ,
    jgn wat bkn2 lak kat kak coklat tuh.
    hehee

    ReplyDelete
  4. tiap kali baca entry ko...
    aku pn rsa mcm aku bercinta sama..

    wakakaka

    ReplyDelete
  5. *tepuk tgn kuat2*

    huuuu~~ nak pancing anak,, kna la pancing big boss dulu kan... x gitu? huuuuu~~ teruskan usaha!

    ReplyDelete
  6. klu baik niatnye..baik la jwpnye

    ReplyDelete
  7. wahhh...nmpk gaya mcm usaha ko x sia2..dh abahh die ko dpt takel...anaknye confem ko dpt takel jgak hehe :)

    mcm dh dekat je aura nasi minyak~ :)

    ReplyDelete
  8. Abah... Nice one bro... Harapan saya... sehingga berkekalan sampai ke jinjag pelamin... Abah ajak main badminton tu... Apa tggu lg, belasah la cukup2 hahaha

    ReplyDelete
  9. Gua nak ajak lu mkn kenduri kt blog gua.Ada ulam ulam kampung
    Follow terus pun xpa lagi bagus.

    Blog gua dah tak seimbang.Gua tgk budak2 ramai dah berat ke belah punk.

    ReplyDelete
  10. rasa macam... jauhnya kau tinggalkan aku.
    apa2 pun aku tumpang happy utk kau bro.

    ReplyDelete
  11. wahh...bgus2.
    nnti nk kwin jgn lpe jmput kitorang
    :p

    teringin nk tgk GKC tu
    mcm cun je......
    ngee~
    :p

    ReplyDelete
  12. phewwwwwwwwwwiiiitttttttttttttt!

    ReplyDelete
  13. absy,
    tengs weh komen.
    sebagai balasan nanti aku cuba bawak GKC jumpa ko la kalo berkesempatan..

    jangan ko main mata dgn dia sudah. aku tikam kang..hohoho

    weh aku nak hadiah lain.
    tanak oven tesco ko tuh.aku nak esbok boley?

    innz,
    tengs..;)

    ezzati,
    yeap! aina n fateha sangat comey...;)
    GKC apatah lagi...hohoho;p

    tehais,
    nope! tak tahu lagi...;(

    anis,
    wat bukan2?
    wat pe?
    ko otak pink..;p

    wafa,
    takde masalah.
    jom kita bercinta secara berjamaah.
    tapi sebenarnye aku tak rasa pun aku bercinta dengan dia..;(

    babymilosh,
    ish aku tak pancing2 pon...
    ikhlas je nak kenal...;)

    asis,
    betol tu...;)

    luffy,
    ;ppp

    sha89,
    jauh lagi la...;(

    jon,
    tengs..aku ajak dia men futsal...hohoho

    fdausahmad,
    tengs.

    ipp,
    banyak liku lagi la bro..hohoho


    lin,
    aku pernah post pic dia sekali.
    kat en3 bertajuk 'the exclusive'.(tapi aku da tarik balik)...
    ko tengok la apa kata rakan2 blogger yg pernah nampak dia..;)

    faryn,
    ;ppp

    ReplyDelete
  14. wah!!superb la bro!!

    aku x sabar nak tau cter selanjutnya....cepat la!!!

    ReplyDelete
  15. very sad..

    there will be no more update bout that..

    hows that?

    ;p

    ReplyDelete