Disclaimer

Saya merupakan seorang ejen yang berdaftar dengan Syarikat Prudential Assurance Malaysia Berhad. Semua info di dalam website ini adalah pandangan peribadi saya dan tidak mewakili pandangan pihak Prudential secara rasmi.



Sunday, July 12, 2009

rindu ini untuk kamu ibu...

straight to the point..
malam tadi aku mimpi aku balik kg kat johor..
pastuh aku nak gerak balik ke lumut semula..
pastuh sebab apetah, aku majuk kat mak aku dan taknak bawak sekali bekal nasi yang dia dah bungkus untuk aku..
mak aku ni kalo aku nak balik perak balik, mesti dia bungkuskan bekal nasik untuk aku..

hmm pastuh di pertengahan jalan tu ada sesuatu terjadi, dan membuatkan aku kena patah balik ke kg..
sesampai kat kg aku mintak maaf kat mak aku dan pastuh aku gerak semula balik ke perak dengan membawa bersama bekal nasik mak aku tuh..

pastuh aku terdengar alunan suara azan yang syahdu..
oh rupe2nya dah masuk waktu subuh...hehehe..

---------------------------------------------------------

apekah motip? (bak kata anis yang suka tanya soklan nih)
ermm sebenarnye apakah firasatnye tu ye...

sangat jelas dan terang..
aku rindukan keluarga dan kg halaman di johor..
lagi seminggu genapla da 3 bulan aku tak balik kg..huaaaaa
rindunya.. (walaupon aku lelaki macho, aku tak malu nak cakap yang aku rindukan mak, abah dan kg)
selain itu aku juga rindukan masakan mak..

aritu aku dah wat sup ayam, tapi tak sama macam sup ayam mak..
aritu aku dah wat gulai lemak ikan goreng, tapi tak sama dengan yang macam mak buat..;(

nasib baik aritu masa adik aku nak p uum, mak bungkuskan ayam masak kicap untuk aku..
lega sikit rasa rindu kat masakan mak...

------------------------------------------------

ermm bile ye aku nak balik kg?
bulan depan kot masa awal pose..
bukan pe skang nih keje tengah banyak weh..
hari2 cuti macam ahad ni pon aku kena p opis jap nak wat keje..
haizzz..minyak da mahal balik, projek pon dah rancak jalan..
alhamdulillah...

awal pose nanti aku plan nak amik cuti lebih supaya dapat lama sikit kat kg tuh...
huhuhu..
sekarang nih musim durian kat johor..
minggu lepas mak call tanya balik ke tak, dia nak simpankan durian untuk aku..
huaaa
aku dahla hantu deroyan...
harap2 bulan depan durian ada lagi la..
miss u durian..
eh ni entry untuk mak ke untuk durian nih..
sebok arr ko durian...haha

...ok..jangan lupa doakan kedua ibu bapa selepas solat ye ;)...

38 comments:

  1. sob!sob!sob!aku pun sedey jugakkk bc entry ko dude!!!uwaa!!dh 4bulan aku xbalik kg.lagi 65hari lagi utk aku jejakkan kaki kt kg.durian pun aku rindu jugakk!!sume bendelah kt msia aku rindu!!!

    ReplyDelete
  2. aalaaa....
    rindu jugak .
    rindu sampai otak jd tepu .
    x leh nk wat pe dah nih .
    tp, cuti 3 hari umi x bg balik ..
    :((

    nak balikkkkkkkkkkkk !!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. alalala...
    macho gak pe rindu kat mak ayah..
    tipu ah takde laki yg macho tak rindu kat mak ayah dorang!

    oooo...next month baru nak balik ye??
    arap2 ade la durian tuh..
    simpan dlm peti ais lame2 sket bior tak basi..

    encik dude!!!
    jangan sedih lagi!!!

    arinikan mak saye wat daging masak kicap...nyum..nyum..

    =p

    ReplyDelete
  4. wahhh!!!!

    nk nanges bc en3 ko!!
    aku pun rindu mak aku. huhu~
    sedey siot. nak balik keje belambak. junior masuk lg.
    huhuhu~

    sob...sob........sob........
    :'(

    ari nie dh call mak aku 3 kali lol.
    seyes aku homesick ni.
    tooolooooonnggggg~

    mama...nina rindu mama!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. alamak..dude dengan anis sama2 homesick..
    ubat die = balik umah!!!

    ReplyDelete
  6. maksudnya..
    even dlm mimpi pun..
    kamu seorg anak yg baik.. =)

    ReplyDelete
  7. hye im new follower..

    Wlpn mak sy sentiaasa ada di depan mata.. tp rindu laa kat dia selepas bac entry ko ni..

    **macam nak peluk jer mak..hee

    ReplyDelete
  8. sila la blk...
    nanti kena sumpah jadi batu...hehehe

    ReplyDelete
  9. skrang aku kat umah..so,rindu2 tu ari2 ley lps kan.hehe

    ps:slain mak yah,cikgu yang mengajar kite pon kena masuk dlm doa kite.

    ReplyDelete
  10. aku nak reply komen tapi tak tahu nak cakap pe..

    bagi yang hati syahdu tu sila nanges pueh2 dulu la ye..
    miahahaha..

    entry ini didedikasikan khas untuk korang yang menyayangi ibu bapa..;p

    sok arr aku reply komen korangs ye..

    ReplyDelete
  11. mak ayah selalu dalam ingatan dan doa.. ehehe

    ReplyDelete
  12. balikk laa woii.. perak-johor bukan jauh pung.. lain arr luffy tuh.. kann kapten kann...

    ReplyDelete
  13. salam..
    thnx 4 being my follower..

    klu windu balik la kg jenguk ur parents.. hehe
    hargailah mereka sementara mereka masih ada.. cewah :)

    happy monday n hav a nice day

    ReplyDelete
  14. g balek la..
    wa balek next week..
    hee~

    ReplyDelete
  15. aku pon dah lama tak balik kg jumpe family aku...


    dah lupe jalan balik umah pon..umah aku kt kg pun aku luper yang mana satu :(

    ReplyDelete
  16. best r mak ko dpt anak mcm ko walaupun di akhir entri fokus ko ke mak ko telah lari ke durian...

    moga suma durian akan kehabisan pd bulan depan

    hahaha..pdn muke!!!

    ReplyDelete
  17. aiseh...lupa mau ckp..

    aku hari2 pun jumpa mak aku..

    sila jgn jeles..

    hahaha

    ReplyDelete
  18. wei..bulan depan durian dah abis arr...baik ko balik skrg...hohoho.. bgtau sikit mana kampung ko tuh?? meh aku tolong makan kan durian tu utk ko...hohoho

    ReplyDelete
  19. anisbambelbi,
    weh kat sri lanka takde durian ke?kalo ada pon mesti tak sedap macam mesia punye kan?muahaha...sila jeles..;p

    anis,
    ah alasan arr ko otak tepu lah apa lah..
    p study skrg! jgn dok lyn dvd separuh jalan jek..;p

    kama,
    lelaki macho dan ego tak wat entry macam ni dowh..;p

    waaaaaa..mak aku call cakap by next month deroyan dah habis...;(

    lin aka nina,
    oo nina yek nama manje ko..;p
    hahaha. silalah nanges puas2 ye nina..

    ingat! jangan sampai pengsan sudah...;p

    kama lagi,
    oh aku idak homesick..
    anis sorang je..muahaha

    wafa,
    yeke? wahhh...insyaAllah...;)

    sasha,
    yeke?hehe..peluk jelah..
    pastu mak ko heran..pekena anak aku sorang nih..

    faryn,
    huhu..ganas seh.
    sumpah jadi ferari la, bleh bawak race...

    en.azizan,
    ko lepaskan cemana ye? ;)
    a'a..untuk cikgu, pensyarah, n sume2lah..

    jard,
    alhamdulillah...
    harap daddymu cepat sihat ye..

    luffy,
    keh keh keh..
    bulan depan aku balikla..;p

    pets,
    jauh weh..
    6-7 kalo drive..
    makan 12 jam kalo bus..
    huiyoo..
    sabah pun baru 3 jam paling lama..aiyark

    izah,
    salam n welkam..;)
    iye2 saya balik bulan depan ye...;)

    najwa,
    waaa...nak ikutttt..muahahaha
    balik ne woi?

    absy,
    kah kah kah..
    ni kalo si tanggang dengar , tercabar dia weh!!
    gila derhaka la lu...;p

    pu3,
    sob sob sob
    jangan nanges2 ye...;p

    citah si gadis zimbabwe,
    woit! doa orang pendengki biasa tak makbul!wahahaha

    aku kat sini tiap2 hari jumpa MAK-cik cleaner..selambe je...;p

    umie,
    datang arr kg aku kalo tak malu..;p
    kat pekan nenas nun..;)

    yesss..berjaya reply komen korang sume..;)
    thanks korang sebab sudi komen kat blog buruk aku ni..;(

    ReplyDelete
  20. Ni panas ni.. apahal komen wa takde? cehss!

    Lu memang anak baik.

    anak baik, anaknya juga akan baek.

    rilek2..

    "aritu aku dah wat sup ayam, tapi tak sama macam sup ayam mak..
    aritu aku dah wat gulai lemak ikan goreng, tapi tak sama dengan yang macam mak buat..;("
    -hehe.. pandai gak lu masak.

    hargai ibu sebelum tiada. mcm wa.

    ReplyDelete
  21. Anak yg baik... sy dh xde kesempatan tu dh sbb ibu sy dh xde...

    ReplyDelete
  22. encik wawa,
    lu panas? gua terbakar!! miahaha
    thanks. lu anak yang suci..;)

    jon n wawa,
    im sorry for you guys...

    ReplyDelete
  23. =) thx untuk ingatan kat bawah tu.

    ReplyDelete
  24. ije,
    welkam n sama2lah kita amalkan ye...;)

    ReplyDelete
  25. ko rindu mak ke rindu durian ni????

    ReplyDelete
  26. rindu secara package arr life...;p

    ReplyDelete
  27. Balik kampung ... oo ooo ooooo ... balik kampung!!
    Agaknye ko lapar malam ko mimpi tu ...

    Precious

    ReplyDelete
  28. jum2. nad nk balik kg weekend ni hehe :D

    ReplyDelete
  29. aku rindu berpakej kat mr KE. Auwwwwwwwwwwwwww!

    ReplyDelete
  30. nad,
    wahh balik kg je ko ye...bestnye...jeles aku..

    kak precious,
    agaknye lah...jap i nak recalll...;)

    ReplyDelete
  31. sayu je...
    da la lama ni xjumpe
    ishhh

    ReplyDelete
  32. rasa sayu tak hilang lagi walaupon da empat hari..huhu

    sebab tu tak apdet...;(

    ReplyDelete
  33. hoo ptut entri ni tjuk die..."rndu ini utk kamu ibu...dan encik durian" hik2..

    ala dude...sabo ye...nnti dpt cuti balik la kg...klau rndu, kol fmly slalu...xdpt jmpe...dpt ckp pun jdi la...hehe

    org ckp...klau kite mimpi...akan jdi yg sebaliknye dlm dunia real...

    renung2kn dan slamat beramal...huhu~

    ReplyDelete
  34. sha,
    cet..ko ni ada2 je...;p

    life,
    hish ko nih...mana ley cakap kat sini..ramai budak2 baca blog aku ko tahu...;p

    ReplyDelete