Disclaimer

Saya merupakan seorang ejen yang berdaftar dengan Syarikat Prudential Assurance Malaysia Berhad. Semua info di dalam website ini adalah pandangan peribadi saya dan tidak mewakili pandangan pihak Prudential secara rasmi.



Tuesday, November 3, 2009

cerita aku 3 - dari pontian sampailah ke pantai remis...

notakepala: cerita ini adalah cerita bukan rekaan semata2..aku abadikan di blog ini kerana aku tidak mahu kehilangan memori2 manis itu..;)

bersambung dari episod yang lepas....

oh cerita NINJA itu sangat ganas ye tuan2 dan puan2..
adalah dinasihatkan ia tidak sesuai untuk tontonan kanak2 kecil..

abes je nengok muvi, jam menunjukkan lagi 5minit nak pukul 11..
kitorang pakat terus balik..

memula tu sebenarnya plan nak p makan char kuew teow terhebat di sitiawan bila balik dari ipoh..
tapi disebabkan mata dah tak larat, aku pun cancel...
walhal aku dah mengidam abes char kuew teow tu..
takpe lenkali adalah rezeki kot nak merasa char kuew teow tu..
kedai char kuew teow tu terletak dekat je dengan rumah yang dia duduki...

balik je rumah aku terus pengsan..haha
mengantuk abes beb..
seharian drive..
pastu p berjalan lagi..
sayang punya pasal kan..huhu

--------------------------------------------------------

esoknya: ahad pagi
aku dah plan dengan dia nak bertolak ke rumahnya samada jam 10 atau 11..
perlu aku highlight di sini bahawa, aku memang mempunyai misi untuk datang ke kg (rumah ibu bapa) beliau pada kunjungan kali ini..
sebenarnya aku dah berjanji dahulu pada dia untuk datang beraya pada musim raya yang lepas..
tapi apakan daya, tuntutan kerja telah menghalang aku untuk berbuat demikian..
sebulan setengah aku berada di johor..
selama itu jugalah aku tak dapat jumpa dengan si dia..
aku rasakan itu sudah cukup lama..
cukup lama..

pagi tu jugak aku dah plan untuk polish kete kat satu auto carwash kat manjung nih..
dah lama aku mengidam untuk polish kete kat situ..
memula ingatkan RM100 je charge dia..
tapi lepas bangla tu wat kira2 sikit, kosnya semua adalah RM250..

cuci..RM7
polish...RM100
wax..RM40
polish and wax cermin...RM50
polish leather seat...RM100

last2 dapatlah diskaun RM47..okeylah
pastu dapat lagi diskaun RM10..tapi aku bagi je kat mat bangla yang paling rajin polish kete aku tu..punyalah bersyukur dia sampai tak putus2 ucap salam kat aku..hehe

polish punya polish, tengok jam dah pukul 11.45..
cian dia berulang kali tanya aku dah siap ke belum..
aku paham..dia risau sebab mak dia dah suruh kitorang datang awal dalam pukul 10 or 11 sebelum tu..
tapi nak jumpa mak mentua punya pasal, kete mau kasi kilat dulu beb..huhu ;p
taklah..tu just kebetulan je sebab aku turun manjung ni..

balik umah , cepat2 aku siap dan terus p umah sewa dia..
kitorang balik kg dia naik kereta asing2..

semasa dalam perjalanan tu dia call aku dan khabarkan yang abg ngah dia ada di rumah..
alapak!!
mengikut dari cerita2 dia, abg ngah dia ni garang sedikit..
pernah dia kena tegur sebab bergayut lelama dengan aku suatu waktu dahulu..
huhu..
cuak pulak aku rasa... sampai macam...
macam...
macam...

..macam nak sambung cite ni di episod akan datang...;)

7 comments:

  1. gila main kasar .
    bape banyak sambungan la ..

    ala.. klo kena srg ngan abang ngah akak tu , x de nye rajin sgt nak cte kat sini kan .
    hahaha

    ReplyDelete
  2. aku rasa ada 5 episod lagi kot..hahaha

    kene gak cite walaupon yang pahit ;)

    ReplyDelete
  3. anis mmg bterus terang...

    patut polish kete after jumpe die kalo tak nak lmbt..
    cpt smbung..

    ReplyDelete
  4. kama, lepas jumpa dia tu macam mana?

    sha, dia cakap garang..

    ReplyDelete
  5. utk tontonan ibu ngandung sesuai tak?

    ReplyDelete