Disclaimer

Saya merupakan seorang ejen yang berdaftar dengan Syarikat Prudential Assurance Malaysia Berhad. Semua info di dalam website ini adalah pandangan peribadi saya dan tidak mewakili pandangan pihak Prudential secara rasmi.



Saturday, November 7, 2009

nov 07 2009 - absy bertunang dengan juju amin

tadi petang ikut hantar rombongan meminang si sahabat baik aku...

standard bertunang zaman sekarang:

1. menerima kedatangan rombongan.

2. menerima hajat kedatangan rombongan

3. menyatakan (boleh jugak kalau tanak) jumlah hantaran...standard sikalang RM10k beb!!! da cukup duit nak kawen ke?hohoho.

4. menyatakan bila majlis bakal diadakan...digalakkan 6months or less..or less than a year..tengok gak adat tempat memasing.


kawan aku buat merisik n bertunang sekali sebab family dia dari sarawak..tunang dengan orang shah alam..

so kena bagi sebentuk cincin (belah rotan) sebagai cincin merisik..(rm200++)
n sebentuk cincin bertatah berlian n campur sikit dengan emas putih..(rm600++)
rege emas pun dah mahal sikalang...rm122 segram..

sedikit sebanyak aku belajar untuk diri sendiri nanti.

oh giliran aku bila ye?



tadi si dia pulang ke kampungnya dan sudah kecoh di sana mengenai kami berdua...
masing2 beri pendapat tarikh yang sesuai...
n dan2 time majlis tunang tadi mak aku ley call tanya 'macam mana?'...

aduii..

apa2hal aku kena tunggu time aku tak busy...
oh bilakah waktu itu?

doakan.

24 comments:

  1. standard ar tu sekarang bro...

    makin lama makin 'mahal'...

    ReplyDelete
  2. tapi aku rasa pantai timur ada murah ckit...

    tapi tengok orang gak..

    ReplyDelete
  3. yg murah org johor kan ??
    ( tak kata org johor murah , maksud anis .. hantaran n mas kawin nya)

    klo belah utara ,
    tak de 10 ribu , balik umah je la weh ..
    tapi , mungkin ade la sikit org yg leh bertoleransi ngan angka tu . mungkin.

    skang cara tunang simpel je kan.
    tingin nak tengok yg btl2 cara lama nya mjls bertunang ,
    incik,
    pe kata incik wat n rakam , ltk kat utube .

    ReplyDelete
  4. ada member aku dapat orang tepeng...hantaran rm5k je...;p

    ni semua tengok orang n famili..
    dapat yang ok, oklah...

    nak tahu yang betul punye melayu?
    ha baca nih!

    http://www.ashtech.com.my/adat/

    aku da siap gugel untuk ko.


    apa barang letak kat u tube..
    aku rancang nak wat live kat tibi 1..
    hamacam?

    ReplyDelete
  5. tibi 1 org malaysia je tgk .
    n tak ramai orang nak tengok tibi 1.
    n pe kes lak tibi 1 tu nak siarkan majlis pertunangn incik . dah la demand , nak live je. tak leh blah..

    ReplyDelete
  6. Kalau susah2 sgt nak kumpul duit pakat2lah dgn si dia hehehe

    ReplyDelete
  7. thanks boss..
    tapi kalau boleh tanaklah susahkan si dia ;)

    ReplyDelete
  8. hahhha..
    perbualan anis dan abg pejol kt sini sgt comel ah!! :D

    abg pejol...
    hmm..doa2 la tak mahal nak bg hantaran tuh..
    tp abg pejol kan kaya?? ;)

    hmmm...arap2 abg pejol kawen, i dpt dtg johor sane..hehe
    (ceh siap ckp awal2 nih..hahaha)

    ReplyDelete
  9. huuu..silap2 kena wat loan ni..hahaha
    tp ak perempuan..
    senag kot..
    mgkin

    doa..amin~~

    ReplyDelete
  10. kama, mane ada kaya..mesken jek ;(

    green, loan? oh no! ptptn pun tak abeh bayor lagi ;(

    ReplyDelete
  11. aku punya hantaran rendah daripada tu. aku yakin ayah aku setuju bila aku minta tetapkan rendah adalah nak bagi chance anak dia cepat kawin..hehe..tapi kan, bab hantaran tu kita bleh discuss together2 ngan pasangan supaya x membebankan..

    ReplyDelete
  12. alahai bestnye kalau semua perempuan bersikap macam cik solehah...

    ReplyDelete
  13. lu nak bertunang..=)

    ku doakan kamu...hehe..
    bertunang nanti..jgn lpe update!=p

    p/s:
    walaupun keindahan tu bukan dkt malaysia..tp masih milik Dia.jadi kita syukur dan berkongsilah.hehe..

    ReplyDelete
  14. ok thanks.

    kalau depan mata boleh hayati kesyukuran itu sedalam2nya.
    thanks kongsi.

    kena p ulu bendul la camni.

    ReplyDelete
  15. walawehh..mahal tul rege emas skrg?huhu..pesal ek org pggl cincin belah rotan?belah lain x blh ke?ngee~

    ReplyDelete
  16. sebab kalau tak pakai nanti i rotan!

    ReplyDelete
  17. sini pun nak lebih kurang camtu gak~
    10k~

    tapi yg peliknya, yang tak belajar tinggi nak minta sampai 10k, 12k~ yang belajar tinggi semua kadang2 7k, 8k je~

    aku nak DSLR beserta lens, tak payah bagi duit banyak2~ hahaha~

    ReplyDelete
  18. zara,

    1. setendet sekarang kan.

    2. tahu takpe. agak2 la kan.

    3. pastu nanti suruh hubby kalungkan camera tu kat leher u pas akad nikah eh?huuu

    ReplyDelete
  19. uit!! mahal tue..
    nak cari yg murah je..lalala~~

    ReplyDelete
  20. nak murah?
    indon.
    tak pon miss J ;p

    ReplyDelete
  21. ko skrg dgn sape dude!adik aku mcm mana???

    ReplyDelete
  22. alamak kak! ko jangan bagi tahu kat dia yek ;(

    ReplyDelete