Disclaimer

Saya merupakan seorang ejen yang berdaftar dengan Syarikat Prudential Assurance Malaysia Berhad. Semua info di dalam website ini adalah pandangan peribadi saya dan tidak mewakili pandangan pihak Prudential secara rasmi.



Monday, March 8, 2010

live in USA


alhamdulillah setelah perjalanan lebih kurang 30 jam semuanya akhirnya selamat gua sampai ke destinasi yang gua nak tujui iaitu Sugar Land, Houston, Texas...

bertolak 3ptg sabtu (waktu malaysia)
sampai dalam jam 12mlm ahad (waktu malaysia)

(sampai kat airport houston tadi cepat2 call si dia. takut dia da tido je..hehehe.pastu baru tepon mak. takpe kan tepon tunang dulu??)


MH94 : KLIA-LA (transit jap kat taiwan.tak kuar mana pun. duk dalam epot je). total flying hour: kl-taipei 4jam. taipei-la 11.5jam.
AA2400: LA-Dallas. 3jam
AA3298 : Dallas - Houston. 1jam

tadi (ke semalam ek?haha) masa sampai kat LA..dalam pkl5ptg waktu LA...gua cepat je lepas imegresen. pastu tunggu membe gua kena random cek. gua tunggula kat satu seat tu. gua tetido..sesedar member gua dah naik atas.. nasib baik ada sorang pakcik omputeh tu kenal gua dan bagitau kat membe gua yang gua tengah tunggu dia kat dalam airport lagi..
dahla henpon gua tak boleh pakai. tak dapat line.LA bukan wilayah celcom rupanya..ni yang gua bersemangat kubar2 nak angkat ai-pon sebijik ni..huhu.henpon gua tak support line AT&T kat us ni..henpong murah la katakan ;(

tadi kat LA bapakla sejuk kan.. winter rupe2nye..gua ingat dah masuk spring..haduila..kot gua pakai dahla nipis je.. kenala lepak kat dalam bangunan je kan..kat luar sejuk sesangat..

pusing sana sini lebih kurang. usha minyak wangi nak buat hantaran..huhu.tapi tak beli lagi. nantila odw nak balik seinggah mula... beli kicen sebiji untuk tunang..then gua n membe gua terus p check-in flight nak p dallas..

sampai kat dallas...awal sangat..ada 2jam sebelum check-in flight nak p houston..
lepas ambik tiket n drop bag kitorang terus masuk terminal..gua nak tido..letih dohhh...
dapatla sejam gua lelap kat departure hall tu..penuh orang putih keliling, gua dah tak kira...
masuk kapal.
pas take-off je, gua sambung tido balik..
sempat gua terjaga n terkejut sebentar bila kapal tu macam langgar bonggol je..
gua gerun gak tapi gua fokus gua nak tido bagi elak rasa takut..huhu
dahsyat gak tau, sampai ada minah omputeh kat sebelah gua tu ucap HALLELUYAH..
huhu..fokus2 ke tido.
lepas 3jam n kapal dah nak mnedarat baru gua terjaga..huhu

------------------------------------------------------

ole-ole untuk kawan2....

hmmm..gua dengan murah hatinya nak bagi ole2 kat semua pembaca blog gua.
tak payah contest2..semua dah gua istiharkan menang.haha..
so kepada sape yang sudi nak la kan..
korang bagi alamat korang kat gua.
korang boleh:
bagi kat komen ni...atau
emel kat gua : enfaizulpaijan@gmail.com atau
ym gua: aku1f

jangan malu jangan segan.
cepat2!! sementara gua ada kat us lagi ni.
gua dijangka balik dalam 16hb nanti...

bentuk ole2 adalah keputusan muktamad gua.
resit gua makan kat sini boleh dianggap ole2 jugak kan?haha.
taklah. gua bagi betul2 ni.
tapi kat sape yang nak je la kan.
ok bagi alamat lu.

--------------------------------------


kat taiwan. masa transit.

kat LA..sebelum tido.

dlm train nk p terminal. kat dallas.

dlm flight dallas to houston. jet kecik je.






9 comments:

  1. seronoknyeeeeeeeeeeeeeeeee.....

    ni business trip or holiday trip nih? hehe :P

    take care abg pejol!! :D

    ReplyDelete
  2. erm ..
    mana leh tunnag dulu .
    kena mak lu laaa ..

    tiba-tiba nak jadi kanak2 tadika sat.
    nak adiah. nak adiah .
    tp ble pk balik, kang sume org mntk , x ckp baject plak kan . bg peluang org len je r. hahaa

    ReplyDelete
  3. kalo ko kawin, ko leh bawak wife ko gi honeymoon free..hehe

    ReplyDelete
  4. seronoknya.mak pulau ketam pun tak sampai lagi.

    ReplyDelete
  5. bestnye dapat pegi sane. bila la dapat jejak kaki kat sane.

    *sigh

    p/s: gua komen ni, dapat adiah tak? hahaha!

    ReplyDelete
  6. akmar, tu bisnes trip...manala mampu nak berholidey dgn duit sendiri..haha

    anis, semua org taknak..haha.gud!

    life, abes tambang dia sape nak bayor?

    o.lidi, boleh. sila ikut prosedur.haha

    nurul, boleh jugakkk

    mak, err i pun tak sampai pulau ketam lagi..cambest jek.

    dill, tak best! sejuk sgt2!

    luffy, ok nanti gua post..sabar eh.gua bz.

    ReplyDelete