Disclaimer

Saya merupakan seorang ejen yang berdaftar dengan Syarikat Prudential Assurance Malaysia Berhad. Semua info di dalam website ini adalah pandangan peribadi saya dan tidak mewakili pandangan pihak Prudential secara rasmi.



Monday, April 19, 2010

anak-anak emas sekarang dah malas nak update blog, nak ambil anak ikan tak mampu ;(

gua perhatikan anak-anak emas gua sekarang sudah mula bermalasan mengapdet blog.
ah itu sindrom biasa barangkali.
mentang2lah lu baru je jumpa n kenal ramai blogger, tetiba rajin lak lu ye...

-------------------------------------------------------------

si kuntet dan si kuceng hitam.
(kalau penakut jangan baca!!!kisah betul ni)

kuntet(bukan nama sebenar.kalau gua tak cakap, lu pun tahu kan) ni opismate gua.
pada minggu yang misteri itu, kuntet telah diarahkan untuk turun berstesen-luar di JB.
dengan hati yang berat, kuntet pergi jugak ke JB.
arahan bos beb, kenalah patuh kan.

bukan pe, time tu tengah bulan..
biasala.. sengkek sikit beb..
tak bestla kalau boss suruh p memana waktu tu..
sebab pepehal kena guna duit sendiri dulu, hujung bulan baru leh claim balik.

dan disebabkan kesengkekan itulah yang membuatkan si kuntet terpaksa tidur je di opis cawangan JB pada malam yang misteri itu..

lebih kurang jam 1 pagi, kuntet terjaga dari perbaringan...
beliau nak menunaikan hajat rupa2nya...
semasa kuntet masuk ke dalam stor yang telah dijadikan bilik persalinan sementara untuk mengambil towel, kuntet terperasan akan seekor kuceng hitam yang sedang duduk diatas meja dengan gaya seekor kuceng hitam yang sedang duduk diatas meja.

dalam kemamaian, kuntet menghalau kucing hitam itu kerana kuntet tak berapa gemar akan kucing.
tapi kucing tu buat dekkkk je.
mungkin kucing itu tak faham akan apa yang dimaksudkan oleh kuntet fikir kuntet dalam benak hatinya yang mamai.

kuntet berpaling untuk mengambil towel yang tersidai di atas kerusi.
semasa menoleh semula ke arah kucing itu, (tegak bulu roma gua sekarang ni dowhhh) kuntet sangat terkejut sebab kucing hitam itu sudah tiada!!

kuntet tak berpuas hati!!
fikirnya kucing itu mahu bermain sorok2 barangkali..
habis satu opis digeledahnya untuk mencari kucing hitam itu.
tercabar keegoan si kuntet kerana gagal mencari kuceng hitam itu.

setelah beberapa minit mencari.
baru kuntet perasan yang semua pintu dan tingkap di opis tu tertutup rapat.
bagaimana kucing hitam itu boleh masuk ke dalam?
kuntet dah cuak.
oleh sebab dah cuak, kuntet pun sambung tidur kembali untuk melupakan misteri kucing hitam itu.

sekian.
jangan biar hidup anda dikelilingi misteri..kekeke

------------------------------------------------------------

pepehal terima kasih kat kuntet sebab lu dah buat gua rasa seram je ni.
dahlah lepas ni gua nak pindah duk sorang2 je..

so sesape nak sewa bilik kat rumah gua (area serdang lama) selama 2bulan ni sebelum gua kawen, gua bagi rege murah2 je..
lu miskol gua k.

7 comments:

  1. selalu kucing tu memang suka jelmakan diri kat orangn ckp besar..haha

    ReplyDelete
  2. banyak2 nama..kuntet jugak nak letak..ha3

    ReplyDelete
  3. haah..nampak drastik la blog ni di update..nak pi bc cite antu kucing jap.

    ReplyDelete
  4. betul lababe..
    ade satu tahap kita akan rasa malas nak apdet blog =)

    hahahahhaha

    aku selalu kna sindrom tu
    hahahahaha

    ReplyDelete
  5. solehah,
    komen dulu baru baca ek..gud2

    jane,
    rajin2lah update selalu k..

    ReplyDelete
  6. maksu,
    k lenkali gua letak nama sharamli..

    ReplyDelete